fredag 8. mars 2013

noe godt til helgen??

I anledning mannens bursdag sist helg, prøvde jeg meg på å lage tapas. Helt grønn når det gjelder mengder og hva som reellt spises OPP, tenkte jeg å dele litt råd med dere:

Vi var 12 personer, hadde ALT for mye mat, men det som nesten ble spist opp var:

Aioli

Ruller med spekeskinke eller laks (av tortilla lefser, urtekremost og rucolasalat + skinke eller laks) her gikk det ca 2 pr person - og du får 5 stk av hver lefse... (altså hadde jeg ca 30 for mye.....)

Kjøttboller av 1 kg kjøttdeig - gikk nesten med..

Asparges ovsnsbakt med parmaskinke rundt

Biter av kyllingfilet, forhåndsstekte, men deretter surret bacon rundt og ovnsbakt, ca 4 pers på hver kyllingfilet. (her og var det mye for mye mat...)

Ellers gikk det litt salat, potetbåter, tzatziki kyllingspyd, kjeks med blåmuggost og bittelitt ovnsbakt ost. Vi hadde ovnsbakt 6 chevre-oster, hvorav mer enn 5 var igjen dagen derpå - så her bommet vi stort.. Vi bakte også 2 store foccaciabrød, hvorav vi spiste mindre enn ett...

Konklusjon? Det enkle er ofte det beste, skal jeg gjøre dette igjen kommer jeg til å satse på LITT: salat, potetbåter og foccacia. Kjøttboller, asparges, ruller og biter av kylling i bacon.

Av erfaring blir man klokere - det var deilig mat, bare så altfor synd at det var så altfor mye av den, og at det i stor grad gikk i bosset...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar