onsdag 3. april 2013

Ukens middagstips

Tips nr 3 i rekken av enkle og sunne middagsretter. Her må jeg presisere at med sunn mat tenker jeg ikke antall kalorier, men at maten er god for kroppen vår, inneholder lite salt, sukker og mettet fett. Så var det klart liksom...

Kyllingpai



1 stk ferdig Maizena paiddeig (blandes med vann og kjevles - lettere blir det ikke)
skjær opp diverse grønnsaker (chili, vårløk, løk, paprika, gulrot)
Stek litt baconbiter
riv opp kyllingrester

bland 3 egg med 2 dl melk/fløte

jeg forsteker paibunnen i 5 min. legger kjøtt og grønnsaker oppi, heller over eggestanden og drysser med revet ost og rester av paideig - stekes 35 min 200 grader

Effektiv arbeidstid på kjøkkenet er ca 10 minutter = Me like alot :)

Kan spises både med og uten bestikk ;)

2 kommentarer:

  1. Bra med mat som er kjapp å lage pluss kan spises uten bestikk;)
    Kan du sende meg en mail? Du skal få noe fra Bold Statements, men jeg trenger adressen din.

    SvarSlett
  2. Den ser godt ut :). Du har mange flotte bilder!

    SvarSlett