mandag 4. november 2013

Bare til meg :)

Inspirert av nøsteblogg, har jeg faktisk strikket noe til meg selv!!!!

Jeg har også mengder med tynn alpakka og vivaldi liggende etter diverse skalleprosjekter, så det blir restegarnprosjeter fremover...


Jeg la opp 72 masker på 4,5 og strikket 5 cm vrangbord (og vridde den rette), deretter skiftet jeg til 5,5 og la opp 10 masker mer. Jeg prøvde og lage den mer posete ved å strikke de fremste 25 maskene 4 ganger frem og tilbake, men føler ikke at det gjorde store forskjellen. Den er bittelitt for vid i vrangborden, så neste hue legger jeg opp med litt mindre pinne, men skifter fortsatt til pinne 5,5 etter vrangborden.

(Linselusen med på bildet...)

4 kommentarer:

  1. Så fin !! Har så lyst til å strikke noe, men føler det er så vanskelig hehe... Flink du hvertfall !
    Klem

    SvarSlett
  2. Denne klarer du å strikke Åshild! Bare sett i gang :)

    SvarSlett