tirsdag 17. august 2010

Mandagstema

Favorittord er ukens Mandagstema.
Her slites jeg mellom mine to aller beste ord, på hver sin måte. Det desidert vakreste ordet jeg vet er uten tvil "Kjærleik".
Definisjonen må med :
Kjærleik
er ei kjensle av nærleik, omsut og tiltrekking mellom menneske.

Så er det det gøyeste ordet jeg vet og det er luddig!
Det er rett og slett bare et ord som smaker godt, som er koselig, morsomt og kort og godt luddig funnet på :)Her er det kanskje også på sin plass med en liten definisjon :
"Luddig" er rett og slett en bergensk variant av "lurt" - noe som er smart, godt funnet på eller en overraskende løsning på ett eller annet.
Nå skal jeg være luddig nok til å dele et bilde som lyser kjærleik, av de to som jeg holder kjærest av alt :)

3 kommentarer:

  1. Herlig bilde! Virkelig kjærleik her:-) Og luddig er et artig ord, selv om jeg ikke bruker det så ofte lenger.

    Klem

    SvarSlett
  2. Hærlig bilde som viser kontakten mellom far og barn som koser seg sammen. Kontakten er det ingenting å si på og det å ha en familie, det å ha noen som er spesielt nær og kjær - det er viktig det!

    Heidi

    SvarSlett
  3. Å så herlig bilde!!! Jeg sto over forrige runde, så da svinser jeg heller rundt og oppdager nye blogger før jeg hiver meg med på denne ukens utfordring:) Ønsker deg en flott uke!

    SvarSlett