søndag 26. mai 2013

Matgleder i hagen.

Nå begynner "matbedet" mitt å ta form, men det nye drivhuset vi bestilte lar vente på seg.... Mens vi venter måtte vi lage oss et lite midlertidig drivhus av en trekasse og noe plast, for det var på høy tid å få tomatplantene ut....

I bedet har jeg prøvd meg på å legge hvit grus mellom jordbærplantene. Det er kjekt at Mattias allerede synes det er gøy å hjelpe til. Han liker og kjempegodt å bli med på hagesentre og velge blomster (selvom vi ikke alltid er heeelt enige i hva vi skal kjøpe med hjem...)

Med steiner og litt oppfriskning, ble det nå litt fint, men tanken bak var mest at det kan hjelpe meg til å begrense ugress og (ikke minst!!) brunsneglen....

Gressløken og purren har jeg allerede begynt å bruke av, og med den siste investeringen, blåbærbusken, gleder jeg meg til å kunne nyte: Jordbær, stikkelsbær, rabarbra, blåbær og bringebær fra egen hage i løpet av sommeren :)

Det blir spennende om drivhuset kommer tidsnok til at vi får utfoldet oss i det i år, eller om det må vente til neste år, men jeg er nå egentlig fornøyet jeg ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar