torsdag 23. februar 2012

Baby på 5 og 33 mndr?


Jøje meg så tiden flyr!! Både dagene, ukene og månedene flyr.

Det er altfor sjelden jeg får tid til å stikke innom alle de flotte bloggene deres, og det alt for sjelden jeg får oppdatert min egen blogg :(

Men NÅ er jeg her :)

Jeg har fått meg to store babyer for tiden.. Mattias er inne i en periode der han helt tydelig ønsker den type oppmerksomhet som Silje får.

Han legger seg i vippestolen og later som om han biter på
rangler(Søt?!), ligger under babygymmen, og har til og med klatret oppi Siljes seng for å kose med bamsen sin...


I går tok det litt overhånd, da han ville spise babygrøten jeg hadde laget til Silje...
For Siljemoren er blitt drøye 5 måneder, og i går fant jeg ut at jeg skulle prøve, for første gang, å gi henne et par skjeer grøt.

Jeg vil helst fullamme til hun er 6 måneder, men vet at det er lurt å begynne med bittelitt smaksprøver nå, så da gjør vi det :)

Det var tydelig kjekt å få noe i munnen, som hun kunne boble med, men hvor mye som kom i magen er jeg usikker på. Uansett :
Mattias hjalp å gi henne en skje, og klikket hysterisk fordi han ikke fikk babygrøt til middag.

"Ja, men smak på Silje sin grøt da, så skal du få hvis du liker det!" gutten synes det var en strålende ide, tok en stor skje i munnen og
begynte umiddelbart å brekke seg. (han er kjempevar for konsistenser og for å få ting i halsen, og brekker seg hvis noe kommer "feil")

"Det var visst ikke så godt med babygrøt alikevel kanskje?"

"Næh!!! Ekkelt!"

He he, og ekkelt er det nok med småkald risvelling, det er jeg helt enig i. Så nå tror jeg kanskje Silje får være i fred som baby og slipper å dele babymat med Mattias i fremtiden :)

-Det får holde at hun må dele alle de andre tingene sine med han liksom ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar