fredag 1. juni 2012

Streikeri streikera

Jeg har måttet ta meg 2 og en halv ekstra fridag denne uken grunnet streikestengt barnehage... Tross at det umiddelbart nok merkes litt på lommeboken på lønningsdag har det og vært en deilig uke ;)

Jeg har kost meg med mine to små her hjemme, på stranden, på shopping og på besøk hos venner og familie.

Det har føltes som en liten ferie, selv om, og det skal innrømmes, er en utfordring å aktivisere en 8 mndr gammel og en 3 åring, samtidig, hver dag i halvannen uke. Jeg kjenner litt på at det skal bli godt for oss alle når streiken slutter og Mattiasen kan få gå i bhg igjen....

Jeg heier på de streikende fordi de (les: VI) fortjener bedre lønn, men også fordi at, akkurat nå, gir streiken meg mer tid til barna mine ;) Fagforbundet varsler full opptrapping fra onsdag av (men jeg tror og håper vel mest at konflikten løses i løpet av helgen), om ikke blir det nok streik på meg også nå i neste runde.



Dagen min i dag har vært deilig avslappende. Mattias skal sove hos mine foreldre, og siden kl 11 i dag har han vært der, mens Silje og meg har svømt, lekt og bare koset oss. Nå har jeg åpnet en kald øl, mannen i huset er på sommerfest med jobben, og venninnegjengen tropper snart opp på døren min :)  Enjoy ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar