torsdag 17. oktober 2013

Forbruk...

Jeg har jevnlige opprydninger, av både klær og leker på barnas rom, og klær og ting og tang fra de voksnes rom.

Vi arver selv massevis, og kjøper nok alikevel mer enn det nødvendige, så når jeg går gjennom finner jeg posevis (for ikke å si sekkevis) av klær, kassevis av leker og stabler med bøker.

Det som er ille er jo at det nesten ikke er mulig å selge brukte ting lengre. i hvert fall ikke for en pris som gjør at jeg gidder stresset med det...

Da er det deilig å kunne pakke vekk klær som jeg kan gi videre til andre små barn i vennekretsen, sende klær til diverse klesinnsamliger i Europa, men hva gjør jeg med alt det andre??


Stablene med bøker som jeg nok aldri kommer til å lese igjen? Alle cdene som ligger pakket vekk i kasser i boden (for vi spiller jo aldri cder lengre....), har du noen ideer?

For mine egne klær har vi arrangert en byttekveld med noen venninner tidligere, med stor sukses! Så stor suksess at jeg faktisk kom i 40 års fest her for noen uker siden, iført mine nyervervede "gratis"klær :)

DET er gøy det :)

2 kommentarer:

  1. Lurt med byttekveld! Vi gir til loppemarked, det er en grei løsning:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det gjør vi også. Men jeg ser haugevis, især med bøker på loppemarkeder som sjelden blir mindre. Nips og dill er suksess på loppis, synes jeg :)

      Slett