lørdag 17. september 2011

En tid til å nyte...

Dagen i dag har vært et premieeksemplar av arten nydelige høstdager.
Etter et deilig kafe´besøk sammen med gode venner etterfulgt av en tur til frisøren (som gikk overraskende bra) med Mattias, bar det ut i Lien for en rusletur for mor og sønn, mens faren tok en joggetur. (Ja, mannen er blitt imponerende flink til å få løpt noen turer, og truer med å komme i knallgod form...)

Vel ute i skogen kan man fort bli trollbundet, og Mattias og meg rakk nok ikke å gå mange hundremeterne, før faren var på retur. Men det var jo heller ikke mosjonering som var MIN plan ;)
Det er helt utrolig hvor spennende vann er!
Mattias kan bruke mye tid på å kaste kongler og stein i diverse små og store vann, og i dag var det rikelig anledning til det :)
Personlig kunne jeg godt tenkt meg å sanket sopp av ulikt slag og lagd noe lekkert, men diden min kunnskap om sopp er ikkeeksisterende er det foreløpig tryggest og fotografere dem som ser litt morsomme ut... Kanskje et soppkurs neste høst hadde vært på sin plass?
Med eller uten sopp: Vi har storkost oss ute i solen, og har alt lagt planer for morgendagens tur, som nok må inneholde litt bedre tid, matpakker og kakao :)

Gleder meg allerede!

2 kommentarer:

  1. ser ut som dere koser dere :) savner gutten<3 stor klem fra onkel :)

    SvarSlett
  2. Hvor skønt at han ikke har vedvarende traumer, for at gå til frisøren :0) Mange knus fra tanten...

    SvarSlett