tirsdag 11. oktober 2011

Middagstips :)

Et av mine små mål for permisjonstiden min er at jeg skal eksperimentere litt med ny mat, og prøve noe gøyere til middag i ny og ne, enn det vi pleier å ha. (Her hører det med å informere om gjengangerne her i huset: fiskekaker, lapskaus, grøt, spagetti og kjøttdeig, pasta og laks og kjøttkaker)
Som dere alle ser er det lett å bli lei av mat når menyen er så forutsigbar...

Inspirert av godeste Hellstrøm fant jeg derved frem en oppskrift på Woket laks, og vridde den til å passe meg :)

laks i biter, marineres i 3 ss soyasaus og 1 ss sitronsaft i 10 min, før det wokes- og taes ut av woken
paprika, tomater, vårløk, champignon, bambusskudd wokes, tilsett laksen igjen sammen med salt og pepper.

Serveres med ris og soyasaus iblandet fiskebuljong.

Nammenam var det, kort og godt :)
Bon apetit til de som vil prøve selv!

3 kommentarer:

  1. Glimrende! Del alle dine gastronomiske sprell her inne med oss! HEr i huset er det idètørke på matfronten...

    SvarSlett
  2. Ja, det er lett å gå tom for ideer, og det er da det er digg med inspirasjon :)

    SvarSlett
  3. Haha, eg har også brukt permisjonane til å prøve ut nye matretter - det er knasent når kvardagen er tilbake:) Og dette såg jo knallgodt ut!!

    SvarSlett