søndag 30. oktober 2011

Vintertid

Ja, nå er klokken skrudd tilbake (jeg husker fortsatt aldri om den skal frem eller tilbake, før jeg tenker på den regelen om at hagemøblene stilles frem og tilbake etter årstidene..) Altså: nu var det tilbake ;)
Derved er det vel tid for å forberede seg til vinteren?
Her i huset er moren livredd for å bli tatt på sengen så her er det (jeg anser som) det viktigste klart...

Det er feks vinterdekk på bilen (men har jeg kjøpt isskrape?! Nei- det må jeg visst huske...)
Det er kjøpt inn vinterdress og sko til storebror, og dette er avlevert i barnehagen sammen med ull, fleece og hansker.
Jeg har ull til Siljemor og 2 nydelige kjøredresser (som jo også fint kan brukes i vognen).
Den ene av dressene har jeg arvet etter min søsters
gutt, og den andre er strikket av en omtenksom mormor.
(Er den ikke nydelig?)
Ellers er det blitt shoppet vinterjakke og hue til far i huset også. Så hva var det da som manglet?
Hmmm... Jo MOR vel!!!

Ingen av fjorårets vinterklær kan trykkes på denne kroppen her de nærmeste 2-3 månedene, og det kan jo være begrenset hvor moro det blir med kjoler og tunikaer og åpen vinterjakke i 10 minusgrader!?? Så jeg burde vel strengt tatt gått på shopping til meg selv? Meen, hvor moro er det å bruke masse penger på varme ytterklær som (forhåpentligvis) vil være alt for store neste vinter? Det ender nok opp med litt alternativ påkledning og mye ullundertøy denne vinteren tenker jeg. Naboen og meg er superflinke og går tur så godt som hver dag, så det lykkes nok å komme i "rett" vektklasse til våren.

Nå sparer jeg pengene til en real vårshopping, så får dere unnskylde at jeg nok ser litt rar ut de neste månedene:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar