fredag 27. april 2012

Bursdag... Igjen!!!!

it is "that time of year!". Det er snart 3 år siden (hjelpes så fort de årene gikk...) at min førstefødte sønn kom til verden (etter noen laaaange timer, som heldigvis, og merkelig nok, fort ble glemt).

(Følelsen og kjærligheten jeg følte da jeg første gangen så han, har jeg derimot aldri glemt!!)

Vi har jo alt feiret 2 bursdager, med "pomp og prakt" (eller i det minste kaker, bursdagskrone og ballonger..) Men nå bli han jo 3 år!! Tenk det dere: 3 år!! I nærmere 2 måneder har jeg hørt, nesten daglig, følgende entale fra poden: "Ja, mamma sant det er min tur snart? 5 mai Mamma, da har jeg bursdag! Da blir jeg stor gutt. Jeg blir 3 år mamma!! Er det min bursdag da?"

Så masse har han jo gledet seg til denne dagen at den nesten er tvunget til å bli perfekt!! Derfor gjør jo moren det hun kan for å lage alt perfekt... Det aller viktigste er selvsagt i hus (nærmere bestemt, trygt gjemt bort i naboens hus): Den gaven han ønsker seg aller mest i verden. Ballonger, kakelys, servietter osv. med BILER på er gjemt vekk i boden, innbydelsene er levert ut og menyen er i det minste nesten klar. (hvor vanskelig kan det vel være å tilfredsstille noen søte små og noen nære venner og familiemedlemmer?! pizzasnurr, boller og sjokoladekake så er det vel i boks?)
Nei det vanskeligste har nesten vært å komme på hva gutten ønsker seg OG faktisk trenger.... Besteforeldre og tanter og onkler ville jo ha ønskelister...Gutten selv ønsker seg jo, nærmest alt: Paraply, klær (faktisk?!) biler, Lynet Mccueen, bøtter, hinkel pinkel (siden den onde moren gav vekk hans hinkel pinkel i fjor da jeg trodde han var ferdig med den fasen.. så feil kunne man ta...)you name it, og han ønsker seg det...

Etter noen runder i hjernen kom jeg da faktisk utrolig nok på litt stasj han kunne ønske seg... Store brett til å bygge lego på, beine togskinner til briotoget, klær (surprise!?), sandaler, bøker.. Jepp - SÅÅÅ gøye ting, tenkte mor at han ønsket seg.... Men det sier jo sitt om dagens samfunn, at gutten har alt han trenger (og sikkert mer til) allerede??

En av de få tingene som både mor og sønn ønsker han til bursdagen er faktisk noe så kjekt (og sikkert ikke engang dyrt) som fargeleggingsheftet til singsang og et memory spill. Og kanskje et tøft guttesmykke?

Hmm. Jeg får fortsette å bløtlegge hjernen og planlegge bursdag.. Det er da enda godt at det er 1 uke igjen til den o store dagen ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar