søndag 29. april 2012

Nå skinner sola...

"Nå skinner sola i vinduskarmen og katta maler som aldri før, den ligger langflat og kjenner varmen, og er ei katte med godt humør", sang Prøysen, og bedre kan det ikke sies. Jeg har følt meg litt som ei slik katte i dag :)

Det er begynt å våres (selv på vestlandet). Jeg har satt ute i gostolen og spist is etter jobb, og da er jeg fornøyd :)

Mitt lille hjørne med kjøkkenhage er ryddet. I bakkant har jeg plantet 2 vintergrønne busker som trives i skyggen, og foran er det ryddet frem både rabarbra, jordbær, purre og gressløk fra i fjor.

I vinduskarmen står både tomat, sukkererter og basilikum (som nok må bo inne siden sneglene er så glad i slike saker), klar for utplanting. Tross deilig sol og fin temperatur i dag venter jeg nok en uke eller to til før jeg våger meg på å sette ut tomatene og sukkerertene, selv om det frister sååå grådig nå når det er så deilig :)

En dag denne uken skal også settes av til blomstershopping, så kan det bli skikkelig fint uttafor her :)

1 kommentar:

  1. Wow, så flink du er og stelle med hagen. Vi har en altan uten en eneste grønn plante. Har alltid hatt lyst å plante noe ut der. En dag...

    SvarSlett