onsdag 21. mars 2012

6 måneder

Siljemoren er blitt 6 måneder. "Plutselig" er hun ikke helt baby mer. 7,5 kg og 65 cm, så er det tydelig at hun vokser og trives ja...
Personlighet og lynnet blir også mer og mer tydelig. Og jeg kan allerede slå fast at hun er sta som sin mor, omgjengelig som sin far, har appetitt som Mattias og er glad som dagen er lang.
Vi var på halvtårskontroll i dag, der legen konstaterte at jenten var glad, sterk og frisk, med tette tårekanaler. Det er det visst ikke så mye man gjør med slikt lengre (da jeg var liten stakk de opp tårekanalene, ved å føre en sonde helt ned i tåresekken. Det MÅ jo ha gjort j*** vondt!!). Men jeg synes nå det er litt rart jeg. Både jeg, Mattias og Silje har tette tårekanaler, og både Mattias og Silje har mest problemer på det høyre øyet. Kan slikt være arvelig??
Utenom det: Her er tøtto på helsestasjonen, og venter på audiens.
Slik ser Siljemoren ut som halvtåring - jeg synes det var på høy tid å begynne med kopp nå når
hun er blitt så stor - og DET var hun helt enig i :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar