torsdag 20. desember 2012

juletreteppe til besvær

Sist jul hadde jeg ikke juletreteppe, det var rett og slett en av de tingene jeg ikke visste at det er kjekt å ha. Nå selger de jo mange fine rundt om kring, men jeg hadde lyst til å lage et eget jeg!
Da var det å søke rundt etter tips, bestille strie og filt hos Panduro, og sette i gang. Ved hjelp av et tau, som bindes fast i en nål og en tusj, fikk vi tegnet en sirkel, med ca 110 cm i diameter.
DA var det klipping av filthjerter, som Ricco hjalp å klippe og Mattias har hjulpet meg med å nåle fast. Kort og godt et realt familiersamarbeid dette her!!
 Alt bra så langt...-Jeg manglet skråbånd til kanten rundt da.... Ut igjen til  Panduro, sammen med mamma for å kjøpe bredt skråbånd.. Så var det det med omkretsen da... ikke kul om jeg husket formelen for omkrets av sirkel (som forøvrig er 2*pi*r), så¨hvis jeg bare visste det, hadde jeg visst at de 3 metrene med skråbånd jeg kjøpte (som mamma nærmest garanterte meg at var aaaalt for mye..) var nøyaktig 15 cm for lite.... IRRITERENDE!!
heldigvis jobber mamma like ved Panduro, så hun har lovet å kjøpe de siste 20 cm i dag til meg, så k an juletreteppet kanskje bli ferdig før juletreet skal stå på det...

Jeg ville jo være så kreativ i år

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar