onsdag 20. februar 2013

Bare barnemat

Som "supermammaer" flest har jeg ofte liten tid, og da kaster jeg halvveis inn strikken på noen områder, og en av de er matveien. Når alt kommer til alt MÅ maten ta noenlunde kort tid, for at vi i det hele tatt skal få spise middag før kveldsen serveres.  Jeg tenkte jeg skulle dele sunne og kjappe oppskrifter her på bloggen.

Derfor ELSKER jeg lettvinte OG sunne alternativer! Som dagens middag:
Smilende laks. det tar kun 10 minutter å lage + 30 minutter i ovnen (og de minuttene har jeg jo lov å ligge på gulvet å rulle rundt med ungene, drikke kaffe eller blogge, så den halvtimen er jo ikke stress akkurat...)

Oppskriften er enklere enn enklest:


Lag hvit saus og la den simre på lav varme mens du kutter 2 laksefileter i små biter, bland fisk sammen med en pose frosne grønnsaker (eller friske etter eget valg), hell over sausen og sett det i ovnen på 200 grader 30 minutter. (dekkes med ost etter ca 15 minutter).

Middagen synes jeg er viktig at vi spiser samlet rundt middagsbordet, selvom det sjelden blir en avslappet kosestund med 2 små som velter ting, går fra bordet, spytter ut mat osv.

Men jeg har et inderlig håp at om et par år blir det en avslappet kosestund for alle 4, om i bare holder fast rutinen.....


Etterfulgt av litt dessert, fruktsalat med vaniljesaus, (som for anledningen nytes ved sofabordet og ipad).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar