onsdag 20. februar 2013

Mariusbesvær

Mariusbølgen har jo ridd landet (og strikkepinnene mine) det siste året. kjoler, pannebånd og luer i diverse fasonger er blitt til i sofakroken min. Så var det at mamma fikk Mariusboken til jul (av meg, faktisk...), og der var det jo oppskrift på vest!!
I og med at Mattias totalt nekter å gå med mariusgenseren sin (eller andre gensere forøvrig), og kun vil gå i det han kaller "kalde gensere", tenkte jeg at en vest var perfekt!


Det er den nok og, rent bortsett fra at den er et herk å strikke!!  Den skulle deles til ermehull midt i mønsteret, og det var jo greit, men det var jo umulig å følge mønsteret, speilvendt, på vrangen annenhver pinne!!! Etter er par mønsterfeil, ble jeg så sur at jeg bare strikket hele greiene sammen igjen... Ja, en korttenkt løsning.....


Nå har jeg et stk vest, uten hull til armene, som ikke er fellt inn i sidene - altså en slags liten pose med hals på! Jeg må vel bare krype til mamma når hun kommer hjem fra ferien, så hun får fikse opp for meg ;)

Med litt sying, triksing og klipping så blir det nok vest på gutten, men enhver plan om å strikke flere av slagsen er lagt, for evig tid, på is!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar