torsdag 21. februar 2013

Forventning

Jeg kribler av forventninger for tiden. Jeg kribler av forventninger om vår, varme, spiring, blomstring, lunsjer i solveggen med boblejakke og pledd.

Jeg vil ut på tur, jeg vil at gradestokken skal krype over null, jeg vil begynne å forberede meg på vårsesongen.

Ricco og meg snakket om det i går kveld, så rett etter jobb i dag stakk jeg innom hagesenteret - klar for å kjøpe frø og såutstyr. Jeg var selvsagt nødt å ha med litt vårblomster hjem også....

Og her sitter jeg nå. Jeg har kjøpt ting og tang for en knapp tusenlapp, og er sykt fornøyd med det! Jeg drikker kaffe og tar en sjokoladebit, og er ganske så fornøyd med det også! Og DA ser jeg det, svart på hvitt, i BT, at det faktisk er akkurat NÅ at det er meningen at vi skal begynne på denne jobben!! Sånn at vi KAN glede oss :)

Jeg har alltid fått høre at det er meg som alltid er så utålmodig og aaaaaalt for tidlig ute, og da er det jaggu digg å få lese at hageekspertene mener det er "alle de andre" som er for tålmodige og jeg som vet å nyte tiden frem mot våren ;)

Nå gleder jeg meg til vi får tid til å forkultivere frøene og plante sammen blomstene. SÅ skal dere bare se hvor flott det blir ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar