torsdag 1. desember 2011

JUL!!

Nå er det jul i stuen (og kjøkkenet...) i Skogvegen. Desember er startet, en måned jeg har gledet meg til lenge :)
Jeg samler på Holmegaards juleklokker, de er noe av det første som kommer opp. (Jeg er nylig begynt med det, så jeg har kun tre i vinduet, men min mann fant 3 eldre utgaver i guloggratis, som svigermor får i posten til meg snart.)
Jeg synes de henger så flott i vinduet.


Min egen barndoms kalender er funnet frem fra kassen, og pakkene er pakket inn og klar til at gutten kommer hjem fra barnehagen.

Jeg mangler 4-5 pakker, men det fikser vi i løpet av uken :)

Jeg tenkte at Mattias skulle få åpne kalender hver dag etter middag, og satser på at et fast tidspunkt minimerer tytet om å få åpne pakker hele tiden... Så får tiden vise om det stemmer (det funket i hvert fall sånn noenlunde i fjor..)


Hva putter dere i kalenderen?
Jeg har slitt litt med å fylle opp med fornuftige ting, men har jukset litt da;) feks er juleboken og juledvden som han fikk i kalenderen i fjor (disse har lagt sammen med julepynten så han har ikke set de siden i fjor) kommet opp igjen på kalenderen i år. (Han husker jo ikke at han har fått de før, he he). Utenom får han nye hansker, truser, vaskeduker, klistremerker og litt sjokolade.


Jeg synes det er dumt å kjøpe "boss", da er det bedre å legge et par ekstra kroner i synes jeg.

Han har en stor fascinasjon av nisser gutten min, så jeg håper han liker "nissehyllen" min. Vi er jo såpasse ulogiske at vi har fått støpt opp til peis, med peishylle, uten at vi har kjøpt (eller har behov for) en peis...
Der står nissene fint da, så noe kunne den jo brukes til :)

Har du pyntet klart til jul?


2 kommentarer:

  1. Syntes det var kjempelurt å legge inn julefilm og bok i kalender! kan jo bli fin-fin tradisjon av slikt! Her i huset ble det blant annet en duplopakke som ble delt opp i mange fine kalendergaver :) Er helt enig i å unngå ting som kun er moro der og da.. Så ble mye som jeg vet blir en hit i lang tid :)

    SvarSlett
  2. Jeg synes også det var lurt å pakke inn igjen filmen og boken fra i fjor :o)
    Jeg har pakket inn ting de har bruk for (baklys til sykkel, kul matboks, viskelær osv) og forbruksting (badeskum, snop osv) slik at vi slipper ENDA mer småplukk liggende rundt.
    Ha en fin adventstid!
    Klem fra Hege

    SvarSlett