fredag 30. desember 2011

Piker, vin og sang :)

I går var jeg invitert til piker, vin og sang hos den skjønneste venninnen. Der ble det servert rikelige mengder rødvin og sjokolade, og vi hadde, som alltid når vi treffes en superkoselig kveld!
Jeg holdt meg klokelig til clausthaleren min (noe jeg i ettertid er særs takknemlig for da Silje ikke sovnet før 4.30 i natt...) Men stemningen ble da ikke dårligere av den grunn ;) Jeg nøt i fulle drag bare det å være ute av huset et par timer på kveldstid, "alene", for det var visst kun andre gang siden Silje ble født i hvert fall.

En viktig (!?) del av en vellykket jentekveld i disse juletider, er pakkespill. Jeg vet ikke med dere, men jeg ble først introdusert for pakkespill første gang jeg deltok på et dansk julebord. Siden den gang har jeg selvsagt introdusert det til mine venninner, og nå er det et morsomt innspill når vi treffes i juletider.

Prinsippet er lett: Alle gjestene tar med seg et par gaver (her kjører vi regel at den skal maks koste 20 kr). Alle gavene legges midt på bordet, en etter en triller en terning, hver gang du får 6 får du ta en pakke. Når alle pakkene har fått en "eier", stiller man et eggeur til å ringe (ingen ska vite hvor mange minutter det er til det ringer..) deretter fortsetter man å trille, men nå får du stjele en pakke fra en annen hver gang du slår 6! De gavene som ligger foran deg når klokken ringer, er dine!
Det sier seg selv at de penest innpakkede gavene eller de som lager mest spennende lyder, ryker til først, og skifter eier flest ganger. Det er fantastisk, at selv om alle vet at det "bare er noe skrammel" vi vinner til slutt, så er leken dødsens alvorlig! Folk blir som små barn, snurt over at folk stjeler den fineste gaven osv.
Jeg "vant" øyenskygge, lipgloss, sjokolade og tupperwaremålebeger. Moro moro :) Takk for nok en vellykket aften kjære venner :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar