fredag 16. juli 2010

En nerd er født...

Her i huset ser jeg stadig flere likheter mellom far og sønn. Den siste kom til syne da vi har hatt min 17 årige nevø på besøk de siste dagene. Det er en fetter som er glad i lillefetteren sin, leker
og koser med han og som villig lar Mattias delta på dataen.....

Interressen er så overveldende at Mattias stod hylskrikende under bordet, hvor dataen hans så er plassert, i morges før min kjære nevø engang var stått opp. Mens samme nevø prøvde å finne tid (og ledige hender) til å innta tantes utsøkte frokost, stod samme mininerden og strakte hender, kravlet opp på bordet og forsøkte desperat og rive laptopen åpen....


Tydelige nerdebevis... Når gutten nå er 14 måneder kommer en svak uro snikende, for hvor dette mon skal ende... Faren kom i samme slengen med utsagnet at "jeg har hørt flere steder at 3 åringer har stor nytte av IPad". Sjokkerte meg klarer kun å svare: "Da er det godt Mattias kun er 1 år da!"
Trenger jeg si mer?!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar