lørdag 13. november 2010

Fra kroken


Fra bloggekroken min, har jeg en utsikt som nesten kan beskrives som havutsikt.

Jeg kaller det i hvert fall selv havutsikt med glimt fra Bergen...

Faktisk talt er det kun fra soverommet vårt, det er bedre utsikt, i hele huset, så det er et godt valg og bruke tid her ved "allbordet" vårt :)

Mellom meg og den berømmelige havutsikten har vi plassert et fint Herstal fuglebrett, som vi har fått av min svoger og svigerinne.

Det er ikke mer en en god uke siden det kom opp å stå, men fuglene har allerede tømt det en gang, så i dag var det ut å fylle på.

Det er superkoselig å kikke på alle småfuglene, som overrasende nok, allerede har funnet matfatet sitt i hagen min.

Det kan jo til og med være jeg får besøk av "nye" fuglesorter, og til og med blir flink på fuglenavn til slutt?

Vi fikk jo en stærekasse (nærmere et stæreslott faktisk) av svigerfar i sommer, som må opp å henge tidlig på våren. Så kanskje det om noen år er et rikt fugleliv her i Skogveien?!
Hvem vet...

Nå skal jeg bare være flink til å huske på fuglene "våre", HELE vinteren igjennom, så får vi se :)

2 kommentarer:

  1. Så koselig med fuglebrett i ulike varianter, det er veldig kjekt å ha en fuglebok liggende der man har utsikt til brettet så man kan artsbestemme mens man ser fuglen :) -eller internett da! *♥*

    SvarSlett
  2. Hvor er det skønt at se, I også har liv i haven og gaven kunne bruges.. :o) Knus Lone

    SvarSlett