tirsdag 7. juni 2011

God gammeldags dessert :)


I dag har jeg vært på rabarbraslang hos en venninne av min mor, og hentet både rabarbraer som jeg ville spise OG på rot som skal plantes i bakkant av bedet mitt. På den måten kan jeg jo lage denne deilige desserten neste år også ;)Oppskriften er enkel:
Vask og rens rabarbra (jeg tok av det røde, dersom du lar vær med det blir grøten rødlig)Skjær den i små stykker (jeg fikk 600 gram oppskåret)
Kok rabarbraen sammen med 4 dl vann og 150 gram sukker i ca 30 min (til rabarbraen er løst opp liksom).
Ta pannen av komfyren og bland i en jevning bestående av et halvt glass kaldt vann og 1-2 ss potetmel
Kok opp en gang til !Ta oppi dessertskåler
dryss sukker på for å unngå snerk og sett det i kjøleskapet.
Jeg synes det smakte fantastisk godt, men mannen og gutten synes denne ble litt for sur, så om du er til det søte, bør du nok bruke litt mer sukker... Meeen... Dette var jo min jomfrurabarbragrøt, og da er det lov at det ikke ble perfekt :D

2 kommentarer:

  1. Du har gjort en god jobb. Jeg er nettopp kommet hjem fra besøk og er stappmett. Akkurat nå er det faktisk ingenting som frister.

    Klem

    SvarSlett
  2. Bare å gi en lyd neste gang du lager noe godt..så kommer jeg ;)

    SvarSlett