tirsdag 27. september 2011

Barseltid

Barseltid er besøkstid, kosetid og gavetid.

Utenom amming, soving og byssing har vi prioritert å gi Mattias ekstra masse oppmerksomhet denne uken.

Da er det deilig å ha venner og familie som også ser viktigheten av dette!
Mine venner har først og fremst vært imponerende gode på å ta med seg noe "til kaffen" selv når de kommer på besøk (så mor skal slippe å gjøre noe...)! I tillegg har de vært kjempegode til å huske Mattias :)
En ting at de også gir ham oppmerksomhet, men mange har til og med hatt med seg "gratulerer til nybakt storebror" gave!

Skal skrive under på at det har vært høyt verdsatt, og nok har bidratt til at Mattias er stolt og flink storebror, som vil kose med Silje, dele suttene sine med henne og ser ut til å like henne litt :)

Vi har også fått utrolig mye fint til Silje. Nydelige klær, leker og blomster i fleng :)
Det er jammen lukrativt og få ei lita tulle :)

Men mest av alt har vi fått
mange lykkeønskninger og gode ord. Jeg vil dele et dikt en av mine kjæreste venninner skrev i kortet:

Den vesle varme ungen min
gjør rare lyder med tungen sin
Hun lager merkelige ord
til glede for sin stolte mor.

Den vesle fugleungen min
den lubne skjønne kroppen din
Med de små rare klærne på
og foten din med tærne på
og hånden din og armen din
og lukten din og varmen din.
Er som et kjempemessig hav
din mor kan øse lykke av.
Vi snakker sammen uten ord.
For selvsagt skjønner jeg, din mor
Allverdens rare gurglelyd.
Jeg legger munnen from av fryd
mot nakkegropens myke skinn --
Den vesle fugleungen min!
(Zinken Hopp)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar