lørdag 7. juli 2012

Ferien er bare så vidt begynt...

Ferien er bare så vidt begynt, (min i alle fall...), og vi er allerede kommet hjem igjen fra ferie!!!!



I 2 uker har vi vært turister i eget land, sammen med masse familie:)


Først hadde vi en deilig uke i hemsedal, med svigerfamilie (alt av stort og smått). Der ble det sightseeing og fjellturer. Jeg fikk besøkt 2 av de anbefalte 20 fjelltoppene i Hemsedalen. På Høllekølten, med Silje i bæresjalet og Ricco og Mattias til fots, og på Karisetberget helt alene, en ettermiddag jeg trengte å "bli kvitt litt energi."

 Utsiktsbildet er fra Karisetberget, og hyttene man skimter er der vi bodde. Så ble det tid til 2 turer for å se Rjukandefossen.

Ellers var det rikelig med tid til familiekos, god mat, god prat, sæterbesøk, gresspising og "kasting av pinner i elven!"

Akkurat slik det skal være på en ferie :)

Ellers var Riccos ferie kortere enn min, så fra søndag var det "kun" meg og mine to små som var på ferie. Da koste vi oss i Oslo hos min bror med familie, og hadde en overnatting på Gol i lag med mine foreldre på hjemveien.  På Gol fikk Mattias, for første gang, faktisk sove i bobilen, mens Silje og meg sov i em hytte. Dere kan tro han var stolt ;)

Tiden flydde, og det var massevis av kos!!

(ja, jeg sier at vi koste oss, og DET gjorde vi, men jaggu var det hektisk med to små alene dag og natt.... vet ikke om jeg begir meg utpå det en gang til... Og det til tross for at kjøring og alt gikk overraskende knirkefritt....)

Jeg tror både voksne og barn hadde en deilig ferie, hvor vi fikk badet både i innendørs badeland og i stampen i hagen til onkel (ironisk nok, var det først i dag vi fikk besøkt stranden, og da var vi hjemme igjen...)

Men konklusjonen blir, som alltid: Jaggu var det deilig å komme hjem igjen!!!! Nå kjører vaskemaskin på høygir, Mattias sitt savn etter sutten er avtatt (for: Ja, den er han sluttet med...) og feriens uvaner og unoter er på vei til å bli lagt på hyllen - håper vi ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar