torsdag 12. juli 2012

Sommer og frysetøy

En kort lovprisning først her: JEG ELSKER SOMMEREN!!!! (Til alle dere som hater caps lock og mange utropstegn: Enkelte ting krever begge deler...)

Det er så fantastisk å slippe å bruke jakke og hue. Det er digg å gå barbeint hele tiden! Det er fantastisk å kunne gå rett ut av døren og plukke så mange bær du bare vil og spise de! Og det er fantastisk å allerede ha så mye bær at jeg trenger å bruke de til noe, for jeg kan jo ikke spise bær hele tiden heller ;)
Etter en kjapp tur ut, fanget jeg dette:




Og etter at jordbær og sukker har vært en kjapp tur i "tupperware-blenderen" (jeg ellers aldri bruker), har jeg laget frysetøy (ferske bær, kaldrørt i sukker- puttes i lufttett beholder og fryses - voila = frysetøy, klart til en dag jeg mangler syltetøy eller fyll til en kake eller, eller...)

Vaske og rense blåbær, putte i ny tupperwareboks (hjelpes, skulle nesten trodd dette var sponset innlegg fra tupperware, men jeg lover at dette er tilfeldig!) og så er det friske bær til å strø over morgendagens havregryn :)


 jummy :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar