søndag 24. februar 2013

Rolig søndagstur..


En venninne har tatt initiativ til å starte en "søndagsturgruppe". Vi hiver oss med de fleste søndagene, for det er jo et realt spark baki til å faktisk komme oss avgårde på familietur, og i tillegg er det jo såå mye kjekkere når vi er flere sammen :) En av ideen bak turgruppen er jo også å utforske litt nye tursteder, og dagens forslag var å starte i Nipedalen og gå rundt et vann. Det høres jo ut som en overkommelig oppgave, tenkte vi...

3 familier med stort og smått troppet opp tidlig på formiddagen i dag, for tur rundt Tennebekktjørna.
Med gode klær, sekker fulle av mat og drikke, 4 vogner og 5 små barn trodde vi at vi hadde alt godt forberedt....

Vi hadde ikke forutsett at stien rundt Tennebekktjørna var islagt!! Ingen hadde med seg brodder, så det ble en i overkant spennende tur. Det siste partiet nektet jeg å ha Silje i vognen, og gikk heller med de. Jeg synes faktisk det opplevdes tryggere. Og den aller siste bakken akte vi oss mer eller mindre på rompen ned, nesten i grøften, delvis oppi en bekk, for å komme oss helskinnet ned. Meg og 2 unger først. Nederst i bakken var en eldre dame (på vei opp som klokelig snudde og gikk hjem etter å ha sett på oss...) snill nok til å passe på ungene mine mens det bar opp igjen for meg og hjelpe venner og ektefelle med de resterende 3 ungene og alle 4 vognene. Det er den sykeste turen jeg har vært med på!
Initiativtakeren til dagens løype var ikke engang med selv, hadde hun visst hvor glatt det var hadde hun nok heller ikke foreslått den løypen! Men vi har hatt en spennende og feiende flott tur ;) Mattias lo litt av at han måtte gå i elven. Synes nok det var morsomt i og med at elver vanligvis er forbudt å gå i om vinteren ;)

(Tragisk nok var ingen av oss i stand til å komme på at det kunne vært morsomt å dokumentere den siste etappen med bekymrede foreldre på delvis krypende og delvis på rompen nedover bakken, halvveis i en grøft. For det synet unner jeg dere egentlig å ha sett...)
Alt i alt - utenom uønsket spenning: Et flott turområde, som jeg gjerne besøker igjen - når isen er smeltet.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar