onsdag 13. november 2013

Maisha Mema

Jobben min (Askøy videregående skole) har i en årrekke brukt OD-dagen til å samle inn til Maisha Mema, sender elever og lærere dit innimellom for å følge prosjektet, og samler også sammen ting de trenger.

Men hva er Maisha Mema?
Det er et barnehjem og et klubbhus i slummen i Nairobi, Kenya, drevet av et norsk par. Det er en egen stiftelse som lønner paret, så alle pengene vi samler inn i dag går til barna. På barnehjemmet bor det 25 barn. Dette er barn som ville bodd på gaten om ikke Maisha Mema var. Utenom omsorg og trygghet får de skolebøker og skoleuniform, utdanning, helsetilbud, mat og klær.

Klubbhuset gir ca 100 barn, som bor hjemme hos familiene sine, støtte til skolebøker/uniform, leksehjelp, opplæring i hygiene og kosthold samt mulighetene til å delta i positive aktiviteter som kor, dans, fotball og akrobatikk.

På nyåret drar en delegasjon fra skolen nedover, og har ytret ønske om at det ville vært supert å kunne ta med hjemmestrikkede sokker, og gjerne noen luer til barna, så om DU vil bidra så strikk i vei, og gi meg en lyd her, så får du adressen min :)

2 kommentarer:

  1. Å, der dukka det på swahili på bloggrollen min! Maisha mema/mwema betyr "Godt liv" - et passende navn:)

    SvarSlett
  2. Å, så flott navn! Det visste jeg ikke :)

    SvarSlett