fredag 19. februar 2010

Snølagte Danmark

Ja, her er man ikke vant med snø i sånne mengder og ikke minst så lenge som det har vært i år. Da vi bestilte leiebil (etter at snøen tross alt har lagt i 2 måneder) tok jeg det som en selvfølge at det var vinterdekk på... Vi hadde ikke kjært lange stykket før jeg innså at det var det nok IKKE. Da jeg spurte Ricco sa han at det ikke er påbudt i Dk og at det regnes som ekstrautstyr!?
Det er greit nok at lovgivningen er sånn her i landet, men finnes det ikke en lov som påbyr et utleieselskap å leie ut et forsvarlig kjøretøy? Jeg opplever i hvert fall ikke det som forsvarlig å kjøre rundt, i snøstorm, på sommerdekk!! Turen opp til Gøttrup tok derfor nærmere 3 timer, og var en tur som krevde dyp konsentrasjon. Flere stedet var det vanskelig å se hva som var vei, og når vi ville svinge ut på et jorde.
En annen ting var at det, i hvert fall for meg, var nesten komplett umulig å kjenne meg igjen. Alt var bare hvitt, ingen kjennemerker som var synlig.
Men vel fremme var det bare fryd og gammen. Svigersene mine ble veldig overrasket og kjempeglade for å se oss. (og føret tatt i betraktning var de takknemlige for at de slapp å være bekymret for kjøreturen vår). Vi fikk deilig mat, og Mattias brukte ikke engang 5 minutter på å falle til ro, og sitte og leke med sine 3 fantastiske kusiner! Nå satser vi på at det ikke snør mer mens vi er her, så vi kan få besøkt flere her nede og til og med komme oss helskinnet til Billund igjen søndag. (bildet er tatt fra svigers terrasse)

2 kommentarer:

  1. Kos dere masse=)
    og kjøp med en snaisen suvenir fra det andre landet..hehe ;)

    SvarSlett
  2. takk, vi koste oss massevis. Litt verre med shoppingen, i og med at vi stort sett var innesnødd.. Men, da ble det jo bare ekstra god tid til familien :)

    SvarSlett