onsdag 4. august 2010

Lekende lett

Vi har jo gått litt i åpen barnehage, Mattias og meg i vår.
Det første som skjedde, så godt som hver gang vi kom der, var at Mattias stormet bort til lekekjøkkenet og begynte å åpne/lukke/plukke på alt. Da ble det helt selvsagt (for meg i det minste) at jeg måtte gi ham et lekekjøkken. Jeg kjøpte dette tidlig i sommer og har supplert opp med mer lekemat fra Ediths nettbutikk. Disse muffinsene synes jeg er ekstremt søte. Jeg kunne nesten kjøpt de tl pynt :)(Ricco synes ikke det var en like god ide, i og med at han helst så at gutten utelukkende interresserte seg for biler, verktøy, fotball og data - og da fortrinnsvis Apple produkter). Han godtar det imidlertid, så lenge jeg styrer unna forkler og kjoler ;)
Men men.
Nå blir ikke ting alltid slik pappaene (eller mammaene for den saks skyld) vil så...
Derfor ses Mattias i lignende situasjoner flere ganger daglig. Til morens fryd :)Han skal nok bli en utmerket kokk på et tidspunkt!

5 kommentarer:

  1. Så kjekt å se gutten din leke med kjøkken! Min er snart 3 år og har maken kjøkken til Mattias, og syns det er stas å leke både hjemme og i barnehagen:) Hans store interesse er biler, traktorer og gravemaskiner, men kan også gi dukkene mat innimellom. Syns det er veldig koselig jeg!

    SvarSlett
  2. Heisann:)
    Lenge siden jeg har vært innom her nå.Ble sittende å lese nedover. Du skriver så fengende og koselig:) Litt mer privat enn jeg er innpå her, tror jeg...:)
    Den åpne barnehagen, hvor er den?
    Min lille krabat har begynt å kjede seg litt her hjemme med meg, så jeg tenkte å finne en sånn, eller lekepark eller noe lignende.
    Har jo lyst at han skal kose seg mest mulig:)
    Håper dere har deilige "sommer" dager:)

    SvarSlett
  3. Ja, litt "jentelek" er helt på sin plass. Han digger også alt som er rosa ;)
    Vi har gått i nykirken åpen barnehage, på Nordnes, men vi starter opp med småbarnstreff annenhver tirsdag i Erdal kirke om et par uker. kom kom :)

    SvarSlett
  4. Sikke en dejlig lille trold, du har. Hyggeligt at følge med :)

    SvarSlett
  5. Takk for tipsene:)
    Vi kommer til å prøve både barnehagen og småbarnstreffet:)
    Gleder oss!
    God helg:)

    SvarSlett