mandag 18. oktober 2010

Vimpler og fri

Etter en velfortjent fridag, slenger jeg nå endelig bena på bordet og slapper av litt ; )
Det er rart med det, men jeg synes alltid det er like travelt å ha fri jeg... Da venter som regel bunkevis med skittentøy, i tillegg til at jeg, som oftest benytter anledningen til å få tatt huset.

Vel, vel, det er i det minste godt med alt som er gjort! Nå sitter jeg her med god samvittighet, alt er rent, det ligger litt grønnsåpe og ajax lukt i luften, og venter på å blande seg med lukten av min ventende kopp med frukt-te :)

Sist uke bestilte jeg en vimpel til barnerommet av Jannepålanne, og i dag fikk jeg sjans til å hente den.

Den gjorde seg virkelig godt på skråveggen!

Jeg synes den var skjønn med litt orange detaljer, i tillegg til det lille spøkelset og bilen som nok faller best i smak hos poden.
Nå er nok barnerommet tilnærmet slik som jeg vil ha det.
Vittig det, at det kun tok et knapt år :)

Det ser så lett ut, å sy disse vimplene, men jeg har fortsatt litt symaskinvegring (jeg har forøvrig sydd "trekket" som er på puffen ved siden av sengen til Mattias, så jeg har i det minste prøvd en symaskin før vegringen tok helt overhånd). Men men, man vet aldri. Kanskje våger jeg meg utpå vimplesyingen selv en dag?
Hvis ikke er det jo deilig at det er så lett og kjøpe de av Janne :)

2 kommentarer:

  1. Hehe.. syvegring ja;) vi får ta oss en sykveld en gang.. skrape sammen en gjeng med andre
    syvegrede.. og så rett og slett bare sy! det er utrolig artig når man først er igang.. og man blir virkelig bitt av basillen.. har lyst å sy hele tiden;)
    vimpelen passet uansett veldig fint på rommet til Mattias! godt å se at jeg "traff" da;)

    SvarSlett
  2. Så fiint:)

    Jeg er med på syvegringskveld, jeg skjønner det ikke jeg som sydde HELE tiden før, har mistet helt sypiffen.. (en teit symaskin er nok litt av årsaken men:)

    UAnseTT gøy å se hva andre kan trylle fram, rommet er kjempefint blitt:)

    SvarSlett