torsdag 12. januar 2012

one down, two to go...

Etter flere dager der jeg og begge ungene har vært syke, er det godt at Mattias endelig er frisk!!

Nå er det fjerde dagen Siljemoren våres er syk. Jeg synes alltid det er så vanskelig å bedømme når en baby er sånn syk at hun bare skal ha kjærlig pleie og kos og når det er lurt å gå til legen. Nettop derfor har jeg nok tatt begge mine små (men oftest Mattias) med til legen flere ganger enn nødvendig.
Nå har jeg derimot snart skjønt at dersom barnet mitt spiser/drikker, er kontaktbar og leker litt innimellom, så er legens konklusjon 9 av 10 ganger at det er en virusinfeksjon som skal gå over av seg selv!

Silje har litt feber, er snottete, hoster masse og våkner derfor masse. Men jeg vet (helt av meg selv denne gangen) at dette skal bare gå over :)

Babyen min har fortsatt god appetit, smiler, prater, leker og koser! Akkurat i dag er jeg takknemlig for at Mattias er frisk igjen, og for at jeg har en mor som kom hit før 7 i morges slik at jeg kunne sove videre med Silje mens hun kjørte Mattias i barnehagen.

Det føles godt å "kun" være meg og babyen min en dag igjen, etter at Mattias har krevd sykt mye oppmerksomhet de 8 dagene han har vært syk. I dag skal jeg nyte Silje, kanskje trille en tur, ligge på gulvet å pludre og ellers prøve å slappe mest mulig av, så jeg også kan bli frisk :) Jeg er bare så dårlig til å ta det med ro når huset ikke ser ut!! Da er det et godt ledd i planen å låne naboens lille robotstøvsuger så huset samtidig kan se levelig ut...

Wish me luck (and good health..)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar