fredag 24. mai 2013

Karantene...

Mattias er hjemme om dagen... syk... Eller - det er han jo ikke lengre, men han har hatt omgangssyke, og da gjelder det jo med 48 timer karantene etterpå at han er blitt frisk igjen. Allerede kl 10.30, kom det: "Jeg kjeeeeeder meg!"
Åja, det kan jeg jo godt forstå!Det er jo grenser for hvor lenge jeg er gøy....
Men så kom han med løsningen helt selv: "Kan vi gå på Akvariet?"

Jeg satt og tenkte et par sekunder før jeg kom fram til at det fantes jo INGEN grunner for å si nei til det forslaget. Han har jo strengt tatt ikke karantene fra Akvariet, og vi HAR jo årskort...

Så da satte vi oss i bilen og viet de tre neste timene til sjøløver, fisker, krokodiller og slanger.

Han elsker sjøløvene, og jøje meg så mye gøyere det er (for både meg og han) å gå på Akvariet uten en utålmodig Silje som stikker av hvert femte minutt.

Nå kunne vi snakke om dyrene, studere de litt og valse frem og tilbake akkurat som han ville :)

Det ble en deilig karantenedag :) Avsluttet med pølse, fiskekaker og is, kan det nesten ikke bli bedre :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar