tirsdag 14. mai 2013

uhell og forsikring....

Jeg har tidligere hatt et uhell som kostet dyrt (og bytte av forsikringsselskap)... Det var da vi fikk vannlekkasje inn i noen trekkerør til huset. Da måtte vi ha gravemaskin til å fikse det utvendige, elektriker til å sjekke det innvendige samt bytte parketten i 2 rom, og deler av en vegg. Dette fikk vi IKKE på forsikringen fordi "forsikringsselskapet ikke kunne vite om feilen var fra internettleverandørs eller telefonselskapets side". Det eneste JEG visste var at det IKKE var min feil!! Jeg er heldig som har en far som fikset det praktiske sammen med sin kollega og dekket ny parkett - så vi klarte oss bra. Men i prinsippet: Er det ikke for slike tilfeller vi har forsikring?? skulle vi ha betalt det av egen lomme ville regningen fort løpt opp i 30-40000,-

for et par uker siden mistet Mattias mitt nyervervede kamera i gulvet så det gikk i stykker. her fikk vi også avslag fra forsikringsselskapet grunnet at kameraets verdi var under 1000kr, selv om det vil koste meg 1200 kr å kjøpe det nå (det var kjøpt på tilbud, og vi var ærlige nok til å legge ved kvitteringen...)

(Her er det siste bildet han tok før det gikk i gulvet - fantastisk flott hva??)
Dette er jo småsummer, men prinsippet i det irriterte meg nok til at jeg tok en telefon til forsikringsselskapet, hvor jegt spurte pent "om ikke forbrukerombudets regel om at man må kunne fremskaffe tilsvarende vare gjaldt her?"

Svaret var, selvsagt "ja". damen i telefonen søkte opp kameraet mitt, sa at hennes billigste nettsøk på produktet var 1119 kr, bestilte og betalte det for meg - og vups: I går lå det et flett nytt kamera til meg i posten. Det er SLIK et forsikringsselskap skal fikse opp i ting.


(Her mitt gamle kamera sammen med esken til mitt


nye kamera...)
nå trenger jeg ikke fortelle hvilket forsikringsselskap vi hadde i det første tilfellet - men jeg vil si at alle mine forsikringer og bankkontoer ble flyttet etter den første skademeldingen. Så spørs det om det om det hjelper fremtidige kunder noe særlig - men jeg tenker at om ALLE utilfredse kunder lar konsekvensen være å bytte selskap - så endres nok kunde- og saksbehandlingen noe....

Jeg håper i hvert fall det.

Nå gleder jeg meg til en fotograferende sommer, for både mor og sønn :)

(og Mattias? Han får nøye seg med det avlagte kameraet mitt..)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar