lørdag 21. januar 2012

LOPPIS!!!


Lørdag.

Barn (og mann) som sover lenge. Og mor har hatt fred og ro til kaffe og data på morgenkvisten. Før Silje ble lagt til hvil (som varte i 3 timer!!) mens Mattias og jeg pellet oss ut av huset og på LOPPIS!!

Årets føste loppemarked!! Det var i dag gitt (for meg i hvert fall - det er jo mulig at andre har lykes i å tjuvstarte sesongen??)

Uansett Norsk Folkehjelp holdt, for første gang, loppemarked i Huset i Florvåg. Begynnerfeilene var mange men stemningen var da god..

Feks:
De hadde ikke tatt loppegjestenes avhengighet til vafler og kake på alvor, (det er simpelthen livsnødvendig med en kafe´del hvor vi kan sitte og spise vaffel til kaffekoppen - og mye tapte inntekter til Folkehjelpen i dag som ikke solgte kaker og kaffe).

De hadde heller ikke fått pakket ut og stilt opp tingene ordentlig, og da blir det ganske rotete - det fører, igjen, til mindre salg og lavere pris for tingene.


Men: De fleste av de som jobbet der var superhyggelige og åpen for pruting (både opp og ned i pris som seg hør og bør på et loppemarked).

Noen startvansker er det lov til å ha, men det kan jo forbedres til neste år og kanskje bli en finfin ny tradisjon?

Uansett: Hjem kom jeg med: 4 grøttallerkner i God jul serien til Magnor, 2 barnegrøttallerker, 1 juicepresse (i god gammel fasong - 5 kr..), Junior Geni spill, Constructionsettet til Brio, trelastebil og doring. For disse herlighetene betalte jeg, den svimlende summen av 180 kr!?

Jeg (og ikke minst Mattias!!) er strålende fornøyde med dagens fangst og gleder oss allerede til neste loppemarked :)

3 kommentarer:

  1. For noen flotte funn! Nå gler jeg meg til loppemarkedsesongen begynner for fullt, kjenner jeg. Ha en fin helg :-)

    SvarSlett
  2. Kjenner jeg ble litt glad nå for at vi ikke orket å ta turen, hihi! Loppis uten kafe, det går jo simpelthen ikke an altså ;D -men fine ting du fant, vi satser på å gå på Dyrebeskyttelsens loppis om 14 dager isteden ;) *♥*

    SvarSlett
  3. Ja det er deilig med loppemarked, men et klart must med kafe og vaffel og;) Får se om tiden strekker til når dyrebeskyttelsen holder sitt da. Er ikke alltid like lett å komme seg avgårde med to små...

    SvarSlett