fredag 18. mai 2012

Hurra, hurra hurra!!

Vi har hatt en fantastisk 17 mai!!!
Min danske onkel og tante, samt 3 kusiner og fetre med kjærester er her nå, og har feiret 17 mai (og min kusines 18 års dag) sammen med oss.

Det har vært en stor dag for dem, og for oss!


vi startet tidlig med frokost hos mor (kl 8...) før det bar til byn for å se prosesjonen. Den har jeg forøvrig aldri sett selv heller, så det var vel på høy tid....


(Her ser dere oss, på hjørnet - det er meg i regntøy og sydvest der...) Deretter rakk vi en tur på skolen med fiskedam, lykkehjul og lodder før vi dro hjem til oss for å gjøre klart for våre 22 middagsgjester (danskene tok ansvar for alt kjøtt, så jeg skulle trengt tatt bare gjøre klart tilbehør og dessert og kake, så mye stress var det absolutt ikke!!)


Fornøyde barn, som tar pause i gåingen, med den stooore tigeren vi vant (det gikk faktisk an å vinne!!!!!)
Vi hadde en stormendes festlig 17 mai, og ungene er fortsatt helt utslått, og sover søtt.
Vi rakk utrolig masse kjekke ting i går, og det helt uten stress!! Alle fikk det de ønsket ut av dagen, tror jeg... (til tross for fokuset på at ungene skal spise så mange is de vil på 17 mai- og hva er nå det for et merkelig fokus??!! - glemte jeg helt å gi ungene så mye som en eneste liten is på deling engang..... Får bare håpe at det ikke har satt varige spor og at dette er noe jeg skal "høre om" resten av livet, men at de også husker dette som en super dag :)

2 kommentarer:

  1. Kan trøste deg med at Mattias fikk is av mormor i bilen. Takk for en super dag. Klem

    SvarSlett
  2. Det var veldig koselig, og Ada Sofie fikk masse is og blautis når vi kom hjem :)

    SvarSlett