mandag 18. mars 2013

Skappel genser

Googling gav meg en kjapp oppskrift på skappel genser her.
Det som ikke stod var, men som jeg gjerne skulle visst er:
Strikker du på pinne 7 og strikker litt løst, blir den alt for vid...
Er du str Small er det for mye med 80 masker på for/bak stykket og 40 på ermer, jeg ville tatt 76 på for/bakstykke og 36 på ermene.
Er du ikke observant nok til å fatte at skuldrene kommer "langt" utpå ermet, og derved tar mye ermelengde, blir ermene alt for lange...
Etter å ha nødringt min mor, klippet ermene kortere og sydd maange symaskinsømmer for å sikre de, så er genseren ferdig til meg.
Ja, fortsatt for vid, og litt for lang (for den strekker seg tydeligvis i vask...) men nå er den en slik kosegenser som jeg kan bruke :)

Ja, så lang tid tar det å få strikket seg en Skappel genser: ca 2 uker

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar