lørdag 12. oktober 2013

En positiv opplevelse

I høstferien var vi i Danmark hos svigerfamilien, og som et forsøk dro vi tur/retur Hirtshals med FjordLine fra Bergen.

Tidligere har vi gjort ulike varianter med kjøring til Kristiansand og hurtigbåt over, kjøre via Sverige og København, tatt båt fra Stavanger, tatt båt fra Oslo til Købenavn (det var forsåvidt en fin tur - men helt unødvendig og ikke tidsbesparende i det hele tatt.)


Jeg har blitt så vanvittig sjøsyk tidligere, det er nok derfor vi har unngått å vurdere ruten Bergen-Hirtshals tidligere, men i år ble det altså slik.

Med inntak av 4 sjøsyketabletter ble jeg ikke dårlig, og turen gikk over all forventnig!!

Jeg vil faktisk si at dette var den mest  behagelige og raskeste måten vi har reist til Danmark på med barn.

Vi booket oss inn på en Minilux lugar, med ekstra plass, fri minibar, tv og stor seng i tillegg til de vanlige etasjesengene, noe jeg absolutt vil anbefale andre barnefamilier om å unne seg dersom de skal ta ruten! Det var gull verdt å sove ordentlig, ha muligheten til å ligge å se barne tv sammen i dobbelsengen, samt at vi voksne kunne se tv og etter ungene var sovnet.

I tillegg har de et lite lekerom/ballrom, som var kjekt for mine små. Dagtimene ble stort sett tilbragt ved lekerommet :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar