torsdag 17. september 2009

Babyteppe

Tidligere trodde jeg at jeg var helt ubehjelpelig på håndarbeide. Etter at jeg ble gravid fikk jeg mer og mer lyst til å lage noe til babyen selv, og klarte da å strikke et par lette jakker med litt hjelp av mamma. Her en dag fant jeg denne oppskriften på pickles.no, og kastet meg over posen med restegarn. Jeg strikket den i babyull istedenfor bomull, siden jeg er mest glad i ull. Fordelen ved dette mønsteret (i tillegg til at det er enkelt) er at det ikke blir så lett synlig når jeg strikker feil, og som nybegynner må jeg jo innrømme... Feil blir det av og til :)
Det viktigste er vel strengt tatt å ikke gi opp, og denne gangen er den strikket helt uten hjelp! Jeg ble i hvert fall fornøyd med resultatet, litt husmor er det visst i meg allikevel :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar