mandag 24. mai 2010

Et lite pust i bakken?


Etter en liten uke med en småsyk gutt som våkner og griner mange ganger for natten, hadde våre to gode naboer funnet ut at Mattias skulle på liggebesøk til tante og onkel nabo i går. Når jeg i tillegg har hatt full jobbehelg, sier det seg selv at både mor og far har vært litt sletne...
Da var det bare å skynde seg hjem fra jobb, spise litt og komme seg ut på tur, med beboerne av huset tett i tett. Etter en forfriskende tur i skogen (den såkalte rød løypen) etterfulgt av en kopp kaffe og litt "sondering av terrenget" i nabohuset i går kveld, trakk Ricco og meg oss stille tilbake.
Det er en god ting å av og til og få en kveld alene, og når vi bor vegg i vegg med barnevakten, føles det trygt og godt for alle parter. Etter en rolig kveld i går med tv titting og et langt besøk i badekaret, har jeg, endelig, sovet en hel natts søvn :) Fantastisk :) Når vi i tillegg fikk tatt huset og spist frokost i fred og ro, før gullgutten kom hjem, så kunne det ikke blitt bedre!
Litt ironisk er det da uansett, at han sov til halv åtte i morges (som er ca samme tidspunktet jeg alikevel stod opp på i dag... )

Jeg kan ikke huske sist han sov så lenge hjemme i hvert fall :)
Men det spiller jo ingen rolle. Poenget er at jeg er deilig uthvilt, og har nytt en stille morgenstund med kaffe og macén min :)

Med andre ord; Minihelgen min har startet utrolig bra!
Håper deres er/har vært minst like fin :)

2 kommentarer:

  1. Heisann! kjekt du vil være med på fest og basar hos meg! ;)

    SvarSlett
  2. alltid gøy med fest og basar :)

    SvarSlett