torsdag 13. mai 2010

strikkebukse

Jeg har eksperimentert litt i det å strikke litt etter eget hode her på det siste. Det vil si: Jeg tok utgangspunkt i en oppskrift i superwash ull, la opp rett antall masker, delte arbeidet etter oppskriften og avsluttet buksen etter oppskriften. Utenom det prøvde jeg å lage mitt eget mønster (og hva passer vel bedre enn hjerter?) og felle inn på bena slik at den skulle passe fint til Mattias.

Og det må jeg sånn sett si at jeg lykkes med! Buksen sitter som et skudd, og er en fin og varm lekebukse. Det eneste den absolutt ikke er, er praktisk! Hva jeg tenkte på da jeg strikket en lekebukse til guttegutten min i hvitt?!
- Det vet jeg ikke...
Ellers har det endelig vært litt vår her i dag. vi har fått beiset litt på huset, kjøpt uteblomster, lekt i sandkassen og grillet middag sammen med gode venner.
Alt i alt en superfin dag og en ypperlig start på en god langhelg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar