lørdag 29. mai 2010

fiskegrapsioso

Min søteste mann har sagt flere ganger at jeg må blogge oppskriften min på Mattias mat, så da gjør jeg jo det :)
Det er ikke slik at jeg er så flink at jeg ofte lager mat og fryser ned til han (og nå er han etterhvert så stor at han oftest spiser det vi spiser). Han har nok fått ferdige middagsglass like ofte som hjemmelaget middag, men uansett så digger han fiskegrapsiosen min! Og det er jo viktigst :)

Oppskrift:
Skrell 10 poteter, 5 gulerøtter, 1 selleristang og helst 1/4 brocoli, men det var jeg tom for denne gangen...
Kok det godt og lenge, tilsett 1 finhakket vårløk på slutten av koketiden.
La det stå å kjøle litt av mens du koker opp 300 gram frossen torsk, i lettsaltet vann.

Deretter er det bare å blende/mose i vei.
Jeg lager relativt store porsjoner til Mattias (ca 250 ml. glass, fulle) Da blir dette 11-12 porsjoner.
tenker du kostpris, tipper jeg ca.4 kr per middag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar