onsdag 5. mai 2010

Mattias 1 år!

Det er en utrolig merkelig ting, tiden. På flere måter har jeg opplevd mye det siste året og det føles feks. som en evighet siden det var sommer. Alikevel er det utrolig rart å skulle innse at det nå (nøyaktig, faktisk på timen..) er 1 år siden Mattias ble født. Det var en lang og hard setefødsel, en påkjenning for både mor, far og sønn. Men det er sant som det sies, når det lille gullet lå i armene mine for første gang fantes det ikke smerte. Alt var glemt, og jeg ville bare ha fred til å kose, kjenne og nyte synet av den lille gutten vår.
Bare som jeg sitter her og tenker på den kvelden kommer tårene i øynene gitt!
Det er umulig å forestille seg et liv uten Mattias, jeg kan nesten ikke huske hva jeg fikk tiden til å gå med tidligere, og det føles som om han alltid har vært en del av meg. Dette til tross, det er jo kun 1 år, av mine 31 år, hvor han har lyst opp livet mitt, ødelagt nattesøvnen min og eid halve hjertet mitt (resten må jeg tilegne min elskede mann). I dag ville jeg dele med dere et glimt av hans første minutt og et glimt av morgenens feiring :) Han er litt mer entusiastisk på gaveåpningen nå enn han var til jul, kan man si!

Vi feiret litt i morges, med dansk flagg, bursdagsang, skillingsbolle og gave.
Ellers har dagen i dag flydd fra meg, med bursdag, småbarnstreff, kakebaking, handling, blodgiving og jobbintervju på en og samme dag blir det mye for både meg og Mattias! Da var det godt å la arveprinsen sove hos mormor og bestefar i kveld, så mor her får gjort klart alt til morgendagen.
Det er først i morgen bursdagen skal feires nemlig, da kommer besteforeldre fra Danmark, og det blir et godt familiebesøk i hele morgen kveld, søndagen er satt av til barnebesøk, så her skal det feires til ende :)

6 kommentarer:

  1. ÅÅå så fint du skriver om sønnen din:) vi snakker ekte kjærlighet;-) ja hva skulle vi ha gjort uten ungene? livet blir aldri det samme etter man får barn, det er helt sikkert:-) da dreier alt seg om dem (hvertfall nesten alt da;-)

    og når det gjelder bloggsjappen vår så har jeg planer om å sy noen gøyale t-skjorter til gutt..:-) gleder meg til å gå igang! det er kjempegøy:)
    ha en strålende kveld videre!

    SvarSlett
  2. Anne Elisabeth5. mai 2010 kl. 21:00

    må gratulere bursdagsgutten her og =)

    hvor har du vært på intervju?

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. sone flagget , hjemmesykepleie. Starter å jobbe ekstra der fra august av! Tusen takk for hilsen :)

    SvarSlett
  5. Glemte helt å gratulere dere med dagen! hipp hurra for Mattias!!

    SvarSlett