tirsdag 25. mai 2010

"nye" muffins

Tradisjonen tro samles vi hos mine foreldre når Brann spiller bortekamp. I og med at jeg bare måtte lage noe trøstemat å se Brann kampen med i går, kreerte jeg en ny muffins oppskrift, basert på det jeg nå hadde :) Her må det også innrømmes at nettopp gårsdagens kamp virkelig hadde behov for noe å trøste supporterne med...
Resultatet av kampen trenger vi ikke snakke mer om, men muffinsene ble gode de, og i anledningen passende pyntet :)
Det ble ca sånn: 100 gr smør +100 gr sukker = røres hvitt
bland i 2 egg
tilsett 120 gr mel, 1 ts vaniljesukker, 1 ts bakepulver, 0,5 dl melk
2 ss creme fraiche = blandes i
rør inn 2 ts jordbærsyltetøy

i muffinsformer, stekes på 180 grader på nederste rille i 10 minutter
pyntes med melisglasur med rød konditorfarge :) Bruk pyntegele - skriv "heia Brann" (kanskje hvis alle gjør dette før neste kamp, så vinner de?) Pynt ellers med seigemenn og geletopper.

3 kommentarer:

  1. ..og så tok du ikke med en muffin til meg...

    SvarSlett
  2. Å nam, de såg gode ut! Effekten på brannlykken kan vel heller diskuteras :-)

    SvarSlett
  3. ja, det hjalp ikke Brann stort...

    SvarSlett