torsdag 22. juli 2010

1-2-3 Terrasse

Heiane så fort ting kan gå!

Plutselig har vi fått terrasse og ting begynner å flaske seg skikkelig til her i Skogveien.

Oppskrift sier du?
Du trenger en stk pappa og en stk mann.
Videre må du skaffe: Sand, sement, et par lekter, betongskruer, vanlige skruer og noen terrassebord. (I tillegg kan det være godt med diverse verktøy).

1: Først spør du fint (siden den opprinnelige planen var å vente til våren igjen)
2: Tilrettelegg ved å skaffe barnevakt (siden jeg selv hadde jobbehelg), sett klar kaffe og boller rett innenfor døren.
3: Smil og vent et par dager
4: Resultat: Utenfor terrassedøren fra kjøkkenet er det nå en terrasse. 5:Langsiktige konsekvenser: Et stk fornøyd meg, en glad Mattias som nå kan gå ut terrassedøren (uten sko, hvis det noensinne holder opp å regne) og løpe rundt huset og inn gatedøren, og forhåpentlig en stk glad mann :)

Jeg har kjøpt terrassebeis og pensel, men terrassebordene var allered blitt våte før de kom på plass, og det hjalp ikke med 2 døgn uavbrutt regn... Derfor må jeg tålme meg... Det må et par tørre dager til før jeg kan kaste meg over beisingen. Den skal være brun. Vi trenger litt kontraster til alt det grå her ute.

Nå gleder jeg meg til late morgener i solen, der plassen skal nytes sammen med en god kopp kaffe og familin min :)

2 kommentarer:

  1. å jøye..her skal jeg si ting går unna!! Må få komme å se en dag =)


    Ble foresten ingen stoff og stil idag. migrene slo til for fult:(
    men tar det enten en av dagene eller over helgen =)

    SvarSlett
  2. Ble tiltrukket av bloggens navn (for det er også mitt navn) - og da måtte jeg jo si hei! Har selv en liten (desember '08) , pluss en stor (august '93) - så vi har sikkert mer enn navnet felles :)

    Ønsker dere fortsatt deilig sommer!

    SvarSlett