lørdag 18. februar 2012

Åpningsfest hos Josefine!


I det gamle Losjehuset på Hanevik har en tøff dame, ved navn ragnhild Maubach, i dag åpnet Butikk Josefine. En herlig butikk som er en deilig blanding av nytt og gjenbrukt. Atmosfæren i seg selv innbyr til å rusle rundt, og bli oppslukt av alt det nydelige som er der.

Noe har hun sydd selv, noe er kjøpt inn fra House Doctor, noe er gamle skatter som er vasket og pusset, mens andre gamle funn er redsignet og freshet opp, alt er klart for å entre en ny bolig i retro fargedrakt.

Flere av de som var der til åpningen i dag, hadde barn med. Det var stor stas (for meg) å se barn på 6-8 år, stirre fascinert på eldgamle papirdukker, trykke på en gammel skrivemaskin og snurre på en gammel globus. Butikken er fyllt med ting som ikke bare er vakre, men som minner om ens oldemors gamle stue.

Ting med følelser, varme og minner i seg. Besøket mitt idag ble så altfor kort siden Siljemoren måtte hjem og sove litt,men jeg gleder meg til et snarlig gjensyn med butikk Josefine :) Og om du ikke har besøkt henne enda, så benytt anledningen neste gang du er på de trakter :)

Butikken er laget som en kombinert butikk og kafe, og jeg (håper inderlig) og tror at et slikt skattekammer har
livets rett her ute på landet, og at folk drar fra den store byen og ut her for å få en kaffetår og noe attåt.


(Bildene yter på INGEN måte noen som helst rettferdighet til hverken butikk eller innehaver, men jeg hadde kun telefonen med til kamera.... )

4 kommentarer:

  1. Åh så kjekt ....skulle selv gjerne vært der ...men sakl snart ta mange turer selvom jeg bor et stykke unna....en flott dame som tørr å satse til glede for oss...jeg ble nok hjemme i dag da det er bursdag i heimen og det må prioteres.....

    Ha en flott lørdag videre

    SvarSlett
  2. Så spennende med ny bruktbutikk! Må ha meg en tur dit når jeg har en barnefri helg :) Takk for tipset! og takk for at du er med på gavedrysset, mange fine premier ja, kommer flere etterhvert også ;) *♥*

    SvarSlett
  3. Så fint blogginnlegg! Skulle igså gjerne vært der, nen da var det koselig at du var der ned kamera "for meg"! :-)

    SvarSlett
  4. Heisan...

    Jeg må innrømme at jeg nesten fikk klump i halsen da jeg leste innlegget ditt...tusen takk! Du er selvsagt hjertelig velkommen tilbake, kanskje vi får tatt oss en kopp kaffe og en prat:-)

    klem fra meg

    SvarSlett