mandag 27. februar 2012

Vinterferie?

Ja, det er da vinterferie!! For oss som er i mammaperm, gjør jo dette hverdagen heeeelt annerledes... Eller?
Vi hadde jo klart å planlegge å gå på Akvariet i dag. (I selve vinterferien?!),

og jeg hadde tenkt at det kom nok resten av Bergen til å gjøre også..

Så, vi planla at vi skulle dra tidlig.
typ, så tidlig at vi skulle stå utenfor døren da de skulle åpne kl. 10.00.

Vel, ting kan av og til bli litt annerledes enn
planlagt med to små i hus, så man kan si at jeg
grudde meg til køen (som jeg forestilte meg stod linet opp) da jeg nærmet meg Nordnes sånn nærmere 11.30..

Så feil kunne man ta! Det var ingen kø, særdeles lite folk i det hele tatt faktisk, og attpåtil betalte vi kun halv pris i inngangen grunnet "byggestøy".

Så langt kun positive overraskelser med andre ord :)

Jeg er jo en av de som synes reptilavdelingen er gøyere enn fiskeavdelingen, så her koser jeg meg litt :)
Jeg fascineres over slanger, øgler og krokodiller. Jeg synes mange av slangene er direkte nydelige, og mores lett over å høre andre kalle dem ekle. (For ekle kan de jo bare ikke være! Eller hva tenker du?)
Og dagen har i helhet vært en skikkelig fin dag!! Silje var våken da vi var på Akvariet, og hang lykkelig og interessert i bæreselen, Mattias spurtet rundt omkring og var helt i hundre over slanger, krokodiller, fisker og krabber, og stemningen har vært helt topp hele dagen. (Det eneste teite - om man kan si det- med hele Akvariet er de dårlige mulighetene for å ta gode bilder, så dere får bære over med den manglende kvaliteten i dag også..)

Akvariet, etterfulgt av lunsj i kafeen og gåtur med en stk sovende Mattias i vogn og en stk sovende Silje i Babybjørnen, kunne intet vært mer behagelig :)

Han er så vittig nå, Mattias.

Han har en velutviklet fantasti, og grensen mellom at det er morsomt å bli skremt eller å late som om ting er farlige, og at det blir farlig, er syltynn.

Ene øyeblikket gapskratter han over at "Rottesnoken" (meg) kommer snikende rundt hjørnet og lager "nå spiser jeg deg" lyder, for at han i det neste øyeblikket nesten griner: "Mamma, må ikke skremme meg!"
Det skal ikke være lett å gjøre alle til lags... ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar