fredag 24. februar 2012

Feriestemning

Som noen kanskje har fått med seg har familien Førgaard vært i syden.

Nærmere bestemt Gran Canaria, Playa De Ingles.

Turen ble kjøpt på imuls, en uke før avreise, og den uken løp mor her rundt for å skaffe pass, kjøpe sommerklær (det er merkelig nok vanskelig i februar!!??)og solkrem.


Vi dro sammen med min mor og min far. En skikkelig familiekoseferie :D


Til Mattias sa vi hele tiden at vi skulle til "syden å bade" og at vi måtte kjøre fly.

Vi så på bassengbilder på nettet, og skikkelig forberedte han på den "Oh store badeferien"!

Naturlig nok forventet han derfor at vi faktisk skulle bade da vi kom til dette såkalte "Syden".
Det er rart med det liksom...

Hvor tok han vel DET fra !?

Foooor, vi var jo ikke så grådig heldige med
været i starten....

Vi hadde vel snitt på 17-18 grader (skikkelig norsk sommertemperatur altså...) Men det føles kaldt!!

Det blåste masse og jeg syns liksom ikke det var noe koselig badetemperatur.

Etter å ha sagt "vi kan kanskje bade i morgen"
til Mattias to dager på rad, syns jeg at det var så synd for han at han heller måtte få lov til å bade til han hakket tenner - før det bar rett under dynen for å få varmen igjen.

Men bade skulle han og bade fikk han ;)



Ellers brukte vi mye tid på å grave i sanden, gå turer, kjøre karuseller og spise meeengder av is :)

Mattias sjarmerte stort der vi kom, og fikk seg både små og store nye "venner".

Et klart høydepunkt var da han (etter å ha spurt på sikkert ti steder) fikk "lys i isen". DET var
moro!

Vi fikk heldigvis et par deilige dager sist på uken, der det var både varmt og sol og kos å bade, så det ble nå litt sydenstemning på gjengen til slutt :)

Måtte jo dele litt sommerfeeling med dere småfrosne bloggevenner.

Jeg gleder meg stort til våren nå :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar