fredag 4. juni 2010

Dilla på gult

Tidligere nevnte jeg at jeg ville forbedre husets velkomstområde, og nå er jeg kommet litt på vei...
Jeg har jo fullstendig dilla på gult fortsatt (etter all sannsynlighet er jeg inspirert av årstiden og det intense ønsket om sol og sommer...) og det bærer jo gangen også litt preg av nå. Det er bare synd at det er en så dominant farge, ellers malte jeg lett hele gangen gul! (Da hadde nok min kjære mann satt foten ned..)
Men: Litt har også rett :)

Jeg fant dette lille avlastningsbordet på loppemarked for evig lenge siden, (her må det innrømmes at jeg også tenkte den kunne virke som krakk når Mattias skal kles på), og jeg synes den ble mye finere når den blem hvitmalt med litt gult. Den gule er den samme fargen som er brukt på utemøblene, så det fungerer som en "rød tråd" inn/ut av huset.
Dessverre fant jeg ikke akkurat en slik dørmatte/løper som jeg ville ha, men denne funker utmerket. Veskeknaggen i hjørnet er veldig praktisk og perfekt for Rice kurvvesken min (som virker som en ekstra kurv til diverse Mattias-dill, når den ikke er med mor på tur).
Bildeserien oppå knaggen er malt av Ellen Badstue, en tidligere kollega i Danmark.

Nå ønsker jeg meg bare et litt stort bilde. Når det gjelder det bildet ser jeg for meg et broderi min mor hadde da jeg var liten, av en mann med hatt og orange hatt, og teksten:


Tag hatten af og smilet på.
Velkommen store og små!

DET ønsker jeg meg ;)

6 kommentarer:

  1. synes nå du skulle malt hele gangen gul jeg ;)men den er veldig fin sånn den er nå og da;)

    hvor har du kjøpt kurvtasken??

    SvarSlett
  2. I en bitteliten butikk i en tverrgate foran teateret. Har aldri lagt merke til den før, husker dessverre ikke hva den heter heller... ;(

    SvarSlett
  3. jeg får leite neste gang jeg er i byn =)

    kanskje vi rett og slett skulle tatt oss en bytur heile sulamitten en dag,hadde vært kjekt =)

    SvarSlett
  4. Hei og takk for fin hilsen på bloggen min! For en nydelig header du har!! Jeg er igrunnen ikke så glad i gult, med har fått sansen for knallgule småmøbler osv. Har du sett sommerserien til greengate? De har kjøkkenhåndkler, kluter osv i gult. Veldig fresht og sommerlig!

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  5. Da måjeg finne det frem, så du kan få det. Får leite litt.

    SvarSlett
  6. Fantastisk at du har det fortsatt :) Jeg blir veldig glad hvis du finner det !

    SvarSlett