onsdag 9. juni 2010

Hagearbeid? Ja takk!

Hagearbeid? Ja takk! Det er jeg parat til å si nå! Sånn cirka i disse dager skulle et firma ha startet med å lage muren som bare er nødt til å være det første steget, av mange, som om tider og stunder vil føre til at vi får noe annet enn grus og blomsterkrukker rundt oss. Når jeg tusler opp og ned i Skogveien ser jeg alltid (sånn føles det i hvert fall) fine plener, blomsterbed og folk som tusler rundt og koser seg med litt hagearbeide.
Jepp, jeg er en sånn en jeg ;)

En som faktisk synes at det er superkoselig å grave litt i jorden, plante blomster og luke ukrutt. Det eneste jeg ikke liker er å klippe gresset, men det er jo ingen sak så lenge jeg er heldig nok til å ha en mann som liker det :)

Uansett! Vi fikk vite at de som skulle lage denne muren blir forsinket, noe som ergo vil forsinke alt annet utenfor huset! (Dere som kjenner meg forstår hvor stor en lidelse det er for meg å måtte vente unødig lenge på noe som helst, så forestill dere bare fortvilelsen over utsikten til å tilbringe hele sommeren uten noe som helst opparbeidig av tomten!!!)
Nemlig!
Nå er jakten min startet! Med søknadsteksten: Hyggelige mennesker søker firma som, for rimelig penge og innen et par-tre ukers tid, kan skaffe oss muren som trengs i bakkant av tomten, slik at resten av sommeren kan benyttes til bæring av sten, jord og helt til slutt:
blomster :)

Så får vi håpe at jeg lykkes og at vi snart slipper å nøyes med den miniatyriske vannekannen og kun noen krukker som må vannes. Mitt ønske for sommeren er kort og godt at:
Jeg ønsker å ha behov for en hageslange!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar